Akcja „Weź paragon” po raz kolejny odbyła się w Warszawie

Sezonowe działania resortu finansów mają nie tylko uświadomić konsumentów, że mają prawo do otrzymania paragonu, a co za tym idzie zwrotu i reklamacji. Głównym celem akcji „Weź paragon” jest przypomnienie przedsiębiorcom, że kasa fiskalna to niezbędny element dla większości firm sprzedających towary lub usługi klientom detalicznym. Akcja promowana rysunkiem Andrzeja Mleczki odbyła się m.in. w Warszawie, Krakowie i wielu innych miejscowościach turystycznych.

Weź paragonNie tylko Warszawa była świadkiem zachęcania do odbierania paragonów. Resort finansów po raz kolejny zarządził akcję „Weź paragon” praktycznie w całej Polsce. W ramach działań mających zwiększyć świadomość usługodawców i klientów szczególnie często kontrolowane są sklepy, restauracje i bary. To ważna informacja nie tylko dla konsumentów, ale też dla właścicieli przedsiębiorstw sprzedających towary i usługi. Celem tych sezonowych działań jest zachęcanie klientów do korzystania z prawa do otrzymania paragonu, a przedsiębiorców do uczciwego rozliczania się z fiskusem.

Czytaj dalej…

Paragon na dwa oscypki

Akcja „Weź paragon” prowadzona jest cyklicznie od 2004 roku. Promuje ją rysunek Andrzeja Mleczki z podpisem „Nie bądź jeleń, weź paragon”. Przypomina ona przedsiębiorcom, że w każdym punkcie sprzedaży dla klientów nie prowadzących działalności gospodarczej powinna znajdować się kasa fiskalna. Co więcej, kasa ta musi być używana zgodnie z przeznaczeniem. Akcja ma uświadamiać konsumentów, że mają prawo do otrzymania paragonu nawet za najdrobniejszy zakup. Co za tym idzie mają też prawo do reklamacji i ewentualnego zwrotu towaru.

Kasa fiskalna być musi

W istocie akcja „Weź paragon” ma na celu wzbudzić w przedsiębiorcach większe poczucie odpowiedzialności i skłonić ich do bardziej uczciwego rozliczania swojej sprzedaży. Choć kasa fiskalna to konieczność w wielu firmach, wciąż znajdują się tacy, którzy unikają jak ognia ewidencjonowania sprzedaży za pomocą tego urządzenia. Przedstawiciele organów skarbowych są przekonani, że wzmocnienie świadomości społecznej pomoże w wyegzekwowaniu tego obowiązku od przedsiębiorców.

Pieniądze - kasy fiskalne6 milionów za mandaty

Akcja „Weź paragon” nie kończy się na wręczaniu ulotek turystom. Warszawa i inne miasta pełne są w tym czasie pracowników Urzędu Skarbowego przeprowadzających kontrole. W roku 2011 na samym Mazowszu wystawiono mandaty na kwotę niemalże pół miliona złotych. W skali ogólnopolskiej suma ta przekroczyła 6 milionów. W porównaniu do roku 2010, w 2011 do budżetu państwa wpłynęło ponad 20% więcej podatków od sprzedawców, którzy byli kontrolowani i 5% więcej od tych, którzy tej kontroli nie doświadczyli.

Droższy mandat niż kasa

Organizatorzy akcji pośrednio starają się przypomnieć przedsiębiorcom, że kasa fiskalna to konieczność, a przy tym wcale nie duży wydatek w porównaniu z nakładanymi w razie jej braku karami. Warszawa i inne miasta pełne są autoryzowanych dealerów kas fiskalnych dobrych marek. Najtańsze, a jednocześnie dobre urządzenie można kupić już za około 700zł, a przy tym dostać zwrot z Urzędu Skarbowego na prawie całą tę kwotę. Jeśli więc nie chcemy narażać się na kary w kolejnym sezonie turystycznym, zaopatrzmy się w urządzenie rejestrujące sprzedaż i pamiętajmy o wydawaniu paragonu każdemu klientowi. To z pewności nie ostatnia akcja „Weź paragon”. Najbliższych masowych kontroli możemy się spodziewać w trakcie trwania ferii zimowych. Zadbajmy o uczciwe ewidencjonowanie naszej sprzedaży przez cały rok, a będziemy mogli spać spokojnie i unikniemy przykrych niespodzianek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *