Akcja „Nie bądź jeleń, weź paragon” – edycja ZIMA 2013

Weź paragon

Trwa zimowa kampania „Nie bądź jeleń, weź paragon”. Urzędnicy w tym sezonie turystycznym nawołują klientów do upominania się o paragony fiskalne – a firmom przypominają o obowiązku ewidencji całości sprzedaży na kasach fiskalnych i wydawania paragonów konsumentom.

Akcja ma miejsce w całej Polsce z uwzględnieniem największych miast regionu oraz miejscowości turystyczno-wypoczynkowych. Inspektorzy skarbowi odwiedzą punkty prowadzące działalność handlową i usługową w gastronomii i rozrywce – a więc mniejsze i większe sklepy, restauracje, kawiarnie, bary, puby, kluby nocne, wypożyczalnie sprzętu sportowego. Mogą też wybrać się do przewoźników osób. Działania kontrolujące obejmują firmy, które mają obowiązek posiadania kasy fiskalnej i rejestrowania na niej obrotu oraz podatku należnego. Mają wykazać, czy przedsiębiorca prawidłowo wywiązuje się z tego obowiązku: Czy posiada kasę rejestrującą zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i czy rejestruje na niej całą sprzedaż. Przyjrzą się też, czy wydaje klientowi paragon fiskalny przy każdej, nawet najmniejszej transakcji.

Działania kontrolerów prowadzone są całą dobę, nie tylko w godzinach pracy urzędów, ale też wieczorami oraz w nocy i  w weekendy.

Do celów kampanii „Weź paragon” podobnie jak w poprzednich latach zaliczają się też działania edukacyjno-informacyjne. Chodzi o to, by w społeczeństwie wzrastała z roku na rok świadomość tego, że żądanie paragonu nie jest sprawą błahą. Paragon wydrukowany z kasy fiskalnej przez przedsiębiorcę, jest dowodem na to, że do budżetu państwa wpłynie odpowiedni podatek, który klient płaci w cenie towaru lub usługi. Jeśli osoba zajmująca się sprzedażą towarów lub usług, nie wprowadza wszystkich transakcji do kasy fiskalnej, zaniża swoje obroty i nie płaci odpowiednich podatków. Pieniądze konsumenta z niezarejestrowanej sprzedaży trafiają w całości do nierzetelnego przedsiębiorcy. Co za tym idzie, takie firmy nieuczciwie konkurują z tymi, które wywiązują się ze swoich obowiązków podatkowych. Klient, któremu zależy na wzięciu paragonu z kasy rejestrującej, wspiera uczciwą konkurencję i  przyczynia się do zmniejszenia szarej strefy. Inne zalety brania paragonu, o których informują materiały przygotowane przez administrację skarbową, to na przykład, ułatwienie sobie złożenia reklamacji – paragon fiskalny jest dowodem zakupu, który daje do niej prawo konsumentowi.

Akcja rozpoczęła się 14 stycznia, potrwa do 24 lutego 2013r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *